Daar zijn we dan! (dag 1 & 2)

4 mei 2016 - Bangkok, Thailand

04-05-2016 Bangkok, 35 graden, zonnig

Na twee vluchten van 6 uur zijn we gisteren veilig aangekomen in Bangkok. In Doha (Qatar) zijn we overgestapt op een van de nieuwste vliegtuigen van Qatar Airlines. Wat hier vooral tof aan was, is dat ze camera's op het vliegtuig hebben bevestigd, o.a. op de staart en op de neus. Dit was met name tijdens het opstijgen en landen erg interessant om te zien.

Nadat we de backpacks hadden opgehaald en ons hadden omgekleed naar korte broek en slippers zijn we op het vliegveld op zoek gegaan naar wat eten. We kwamen uit bij de enige plek met maaltijden, een grote hal met allemaal lange tafels en aan de zijkant verschillende eettentjes. Bij de balie koop je coupons en daarmee kun je je eten betalen. Er zaten voornamelijk aziaten dus dat moest wel goed eten zijn :-). Door middel van het aanwijzen van plaatjes of het eten zelf hebben we drie lekkere bordjes kunnen eten. Hierna zijn we richting de taxi-standplaats gegaan, op zoek naar een taxi die ons naar het centrum kon brengen.

We werden aangesproken door Hila, een meid uit Israël, of we een taxi wilden delen. Natuurlijk wilden we dat. In de taxi hebben we een leuk gesprek gehad over de plekken waar zij allemaal al geweest was en waar wij in de komende maanden nog naartoe gaan.

In het centrum van Bangkok was de eerste prioriteit het zoeken van een slaapplaats. De eerste twee hostels waar we kwamen waren volgeboekt. Vervolgens liepen we langs een slaapaccommodatie die wat duurder was dan de meeste hostels. Omdat we eigenlijk gewoon heel graag onze backpacks wilden afdoen om zonder de tassen de omgeving te kunnen verkennen, hebben we besloten om de eerste nacht toch daar te slapen. Toch nog een beetje luxe dus. (Lees: een mooi opgemaakt bed en een keurige badkamer die we niet hoefden te delen).

Zonder backpack door Bangkok lopen is leuk! We kochten voor 30 Bath (E0,80) een vers gesneden ananas (Dat is nog eens anders dan op Tenerife, Laura!) en zijn al etend de stad gaan verkennen. Na een wandelingetje hebben we op het terras onze eerste Chang biertjes gedronken. We kwamen er even later achter dat we Singha bier eigenlijk lekkerder vinden. Het eten op dat terras vonden we wat duur, dus besloten we ons eten te zoeken bij de eettentjes op straat. Wat een goed besluit!! De curry waar we voor kozen was heerlijk! Na het eten zijn we door Khao San Road gelopen, de bekendste en drukste straat van Bangkok. Hier hebben we een emmertje Mojito gedronken, met een paar Nederlanders, twee Engelsen en een Fin gekletst, op straat gedanst en zijn we nog even in een club geweest.

Vervolgens hebben we heerlijk (uit)geslapen. Vanochtend zijn we gewisseld van ons 'luxe' bed naar het Orchid Hostel. Nog wel een kamer voor ons tweeën en airco, dus we zijn nog niet helemaal 'back to basic'. Het plan is om vanavond wat rustiger aan te doen, zodat we morgen vroeg onze visums kunnen regelen voor Vietnam, Laos en Myanmar. Daarover in onze volgende blog meer.

Zonnige groetjes,

Levi en Ellen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Janneke/ Govert:
    4 mei 2016
    Leuk geschreven en fijn om van jullie te 'horen'! Liefs, mama
  2. Corma van den Muijsenberg:
    4 mei 2016
    Hoi globetrotters, leuk om zo een eerste indruk te krijgen van de totaal andere wereld waarin jullie nu zijn,
    lieve groet, Corma